lördag 15 mars 2014

Ännu en tyghelg


Så var det loppisdag även idag.
Massor av fint hittade jag, bland annat fyra påslakan, två vardera av de längst fram på bilden.
De andra tygerna vet jag inte så mycket om förutom att gardinerna bak till höger är från borås Wäferi och jag tror min farfar har haft likadana en gång i tiden.
Jag har haft ganska bra flyt på tygfronten sista tiden men mindre bra flyt på prylar och det kanske är tur det eftersom det råder platsbrist här hemma som det säkert gör hos de flesta samlare.

Ett annat finfynd från idag som inte är med på bilden är ett annat tyg jag hittade idag.
Vad jag fått reda på kan det vara från Strömma ca 1978-79.
Det är helt underbara färger vilket man tyvärr inte ser så bra på bild men jag är förälskad.

1 kommentar:

  1. Härligt! Vem vet...Du kanske har ett tyg som jag är intresserad av som du kan få en flodhäst för :)

    SvaraRadera